i.v.m. vakantie worden bestellingen op 08-08 verzonden
i.v.m. vakantie worden bestellingen op 08-08 verzonden

Retouren

Retourneren en omruilen

Hoewel wij onze producten selecteren op kwaliteit, alles uitvoerig testen en je bestelling zorgvuldig verpakken kan het voorkomen dat je een verkeerd product of een defect product ontvangt. In dit geval kan je jouw bestelling binnen de zichttermijn retour sturen. Als product het binnen de garantietermijn van zes maanden begeeft kan je deze alsnog omruilen voor een nieuwe. Op deze pagina vindt je meer informatie over de retourvoorwaarden en de stappen om (een deel van) jouw bestelling retour te sturen.

Hoe te retourneren

  1. Je dient binnen 21 dagen na ontvangst van de goederen kenbaar te maken dat je de producten wilt retourneren, stuur hiervoor een e-mail naar info@dutch-pyro.nl.
  2. Je zult een mail terug ontvangen en kunt dan het retourformulier invullen.
  3. Download hier het retourformulier.
  4. Je kan nu, als de producten ongebruikt zijn en de verpakking nog heel is, de producten binnen 14 dagen na het aanmelden retour sturen.
  5. Stuur de bestelling in de originele verpakking en samen met het retourformulier naar:
    Dutch-Pyro.nl
    Prof. Dr. Bakkerlaan 14
    3431 EK Nieuwegein
  6. Je ontvangt een bericht als je retourpakket is aangekomen. We zullen je z.s.m. informeren over de status van jouw retourpakket.
  7. Indien je hebt gekozen voor een vervangend product ontvang je automatisch een bericht met Track & Trace code als de nieuwe producten verstuurd zijn.
    Indien je hebt gekozen voor restitutie van het aankoopbedrag ontvang je het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen op je bankrekening. 

Retourvoorwaarden

14 dagen zichttermijn

Volgens de wet 'koop op afstand' heb je altijd 14 werkdagen om (een deel van) je bestelling te retourneren zonder opgave van reden. De zichttermijn gaat in op het moment dat je jouw bestelling in ontvangst neemt. Je hebt recht op vervangende producten of restitutie van je aankoopbedrag. Dutch-Pyro houdt zich aan deze termijn en voorwaarden. Daarnaast moeten de producten in de originele verpakking zitten en onbeschadigd zijn.

Alle voorwaarden voor het retourneren binnen de zichttermijn vindt je hier.

> Bij een fout van Dutch-Pyro.nl krijg je de gemaakte verzendkosten terug.
> Bij alle overige retourzendingen zijn de verzendkosten voor de klant zelf.

6 maanden garantie

Op bijna al onze producten krijg je zes maanden garantie. Binnen de garantietermijn heb je het recht om een defect product om te ruilen voor een nieuwe. De garantie vervalt bij onoordeelkundig gebruik of door externe factoren zoals waterschade of vonkschade.

Alle voorwaarden om een product te retourneren binnen de garantietermijn vindt je hier.

> Retourzendingen binnen de garantietermijn zijn voor rekening van de klant.

> Wensballonnen die reeds zijn aangestoken vallen buiten de garantie.

Veelgestelde vragen


 

  • Hoe snel wordt het geld op mijn rekening gestort?

Na goedkeuring van je retour wordt het bedrag binnen 5 werkdagen overgemaakt naar de rekening waarmee je de aankoop hebt gedaan.

 

  • Wat gebeurt er als ik iets wil ruilen voor een nieuw exemplaar maar dit product is niet meer leverbaar?

Vaak houden we een paar stuks op voorraad, ook als het product uit het assortiment gaat. Mocht het toch voorkomen dan kan je het artikel ruilen voor een vergelijkbaar (qua prijs) artikel naar wens.

 

  • Wat gebeurt er als mijn retour wordt afgekeurd?

Bij afkeuring van je retour ontvang je hier een bericht over met de reden hiervoor. Het pakket kan je dan door ons terug laten sturen op eigen kosten.

 

  • Moet ik vooraf een reden voor mijn retour aangeven?

Binnen de zichttermijn kan je zonder opgaaf van reden (een deel van) je bestelling retourneren. Binnen de garantietermijn kun je hierover het best vooraf contact opnemen.

 

  • Hoe weten jullie of ik mijn geld terug wil of het product wil omruilen?

Dit kan je aangeven op het retourformulier.

 

  • Waar moet ik de retourzending naar toe sturen.

Retourzendingen kan je verzenden naar het adres wat op het retourformulier vermeld staat. Stuur de retourzending niet terug naar het adres dat op het originele pakket vermeld staat.

 

  • Moet ik de verzendkosten betalen als ik iets retourneer?

Bij een fout van Dutch-Pyro krijg je de gemaakt verzendkosten altijd terug. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om het verkeerd leveren van producten. Bij alle overige gevallen zijn de kosten van een retourzending voor je eigen rekening.

 

  • Hoe kan ik voorkomen dat mijn retour wordt afgekeurd?

Zorg er voor dat je retour altijd volgens de bovenstaande stappen wordt aangemeld. Het is belangrijk dat je bestelling zich nog binnen de zicht- of garantietermijn valt. Daarnaast worden alleen retouren met een volledig, naar waarheid, ingevuld retourformulier in behandeling genomen.